LifeSight hoogst gewaardeerde pensioenuitvoerder

Dat is de conclusie van het tweejaarlijks onderzoek van Motivaction onder bijna 60 pensioenadviseurs. Hier zijn wij natuurlijk heel trots op! Dat onze totale propositie, onze manier van werken en communicatie op deze manier erkend wordt.

De afgelopen jaren merkten wij dat veel adviseurs ons nog niet goed kennen en dan geldt toch: “onbekend maakt onbemind”. Hier komt merkbaar verandering in: steeds meer contracten komen via “nieuwe pensioenadviseurs” binnen. De waardering door werkgevers en deelnemers is al jaren hoog! Mooi om te zien dat dit ook zo wordt ervaren door pensioenadviseurs: de hoogst gewaardeerde pensioenuitvoerder en daarnaast nog de grootste stijger als het gaat om bekendheid!


Criteria

Als uitvoerder kun je op meerdere criteria het verschil maken:

Goede communicatie is het belangrijkste criterium in meerdere opzichten: in de persoonlijke relatie met de adviseur en met de werkgever, in de portalen en apps voor werkgevers en werknemers.

Betrouwbaarheid is de belangrijkste waarde: doen wat je belooft nu en in de toekomst. Bekendheid speelt daarbij een grote rol, evenals omvang en solvabiliteit.

Ook door te denken en kijken vanuit de klant en in alle aspecten van dienstverlening de klant centraal te zetten, maak je als aanbieder het verschil voor alle drie de klantgroepen: werkgevers, werknemers en adviseurs.


Uitkomsten voor LifeSight

Kort samengevat wordt het volgende geconcludeerd:

  • Bekendheid LifeSight is toegenomen en LifeSight wordt als hoogste gewaardeerd!;
  • LifeSight wordt vaker in adviestrajecten meegenomen bij een groeiend aantal adviseurs;
  • LifeSight scoort het hoogst op innovatie, toegankelijkheid en pro-activiteit:
    • De persoonlijke beleggingsoplossingen met een ruim palet aan onderliggende lifecycles zijn modern en flexibel;
    • De communicatie met de deelnemers is persoonlijk, slim en begrijpelijk. Hierdoor worden deelnemers gestimuleerd in te loggen en keuzes te maken waardoor de betrokkenheid en waardering stijgt onder de deelnemers.
  • LifeSight heeft goed nagedacht over hun persoonlijke beleggingsoplossingen voor de deelnemers. Rendement en risico worden hiermee afgestemd op het individu. Dit is bij andere pensioenuitvoerders een punt van aandacht, zo blijkt uit een onderzoek van DNB in 2019;
  • Het aanbod en de flexibiliteit in regelingsmogelijkheden is groot. De contactpersonen zijn kundig en denken goed mee met jou als adviseur;
  • Het deelnemersportaal wordt als heel goed ervaren: modern, innovatief, eenvoudig, begrijpelijk en “state of the art” zijn de termen die worden benoemd.

 

Tot slot

Wij zijn natuurlijk blij met de uitkomsten van het onderzoek. Goed om te zien dat de waardering ook zo hoog is bij de pensioenadviseurs. Wij kijken uit naar de verdere samenwerking de komende jaren.

Uiteraard staan wij niet stil in onze ontwikkeling. Wij blijven werken om onze propositie verder te verbeteren en te ontwikkelen.

Wil je eens kennis maken of heb je vragen aan ons? Neem dan gerust contact op.