LifeSight wint PBM Communicatieprijs 2017

Winnaar categorie ‘Beste in werkgeverscommunicatie’

Amstelveen, 19 mei 2017 – LifeSight heeft gisteravond de PBM Communicatieprijs 2017 gewonnen in de categorie ‘Beste in werkgeverscommunicatie’. De jury prees de onafhankelijke pensioenuitvoerder vanwege zijn frisse heldere en innovatieve manier van communiceren. 

Edwin van den Oever, director van LifeSight: “Wij zijn ontzettend blij met deze prijs. LifeSight stelt werkgevers in staat om hun werknemers een toekomstbestendige pensioenregeling te bieden die inzicht biedt en handelingsperspectief. Door werkgevers te inspireren met onze communicatie, zetten we de eerste stap naar effectieve werknemerscommunicatie rondom pensioenen.”

Pensioen Bestuur & Management (PBM) kende in 2017 voor de elfde maal prijzen toe aan pensioenfondsen, pensioenuitvoerders en andere betrokken partijen die bijzondere prestaties hebben geleverd op het gebied van pensioencommunicatie. LifeSight won de prijs voor ‘beste werkgeverscommunicatie’. De jury is van mening dat de frisse, heldere en innovatieve manier van communiceren werkgevers activeert om na te denken over pensioen voor hun medewerkers.

Erkenning
Rolf Kooijman, voorzitter van bestuur stichting LifeSight: “Wij zijn zeer verheugd met het winnen van deze prijs. Een mooie erkenning van ons concept waarbij de belangen van werkgevers en werknemers centraal staan met als belangrijkste doel het verbeteren van de pensioenuitkomsten van onze klanten. Wij zijn onafhankelijk en geen onderdeel van een bank, verzekeraar of vermogensbeheerder. Met LifeSight hebben werknemers aantoonbaar beter inzicht en zijn significant meer betrokken bij hun pensioensituatie. Dit leidt tot meer waardering voor hun arbeidsvoorwaarde pensioen.”

Noodzaak van effectieve communicatie
Veranderde wetgeving dwong pensioenfondsen in 2007 om hun communicatie te verbeteren. Inmiddels heeft de pensioencrisis, met onrust naar aanleiding van onderdekking en pensioenverlaging, de noodzaak van effectieve pensioencommunicatie voor pensioenfondsen alleen maar onderstreept. Om de ontwikkeling van pensioencommunicatie verder te stimuleren heeft het vakblad Pensioen Bestuur & Management in 2007 de jaarlijkse PBM Communicatieprijzen in het leven geroepen. Door deel te nemen aan de PBM Communicatieprijzen kunnen fondsen en uitvoerders, maar ook werkgevers en andere partijen die een sterk en effectief communicatiebeleid voeren of ondersteunen ook de erkenning krijgen die ze verdienen, én anderen stimuleren.