Wat is het werkgeversportaal van LifeSight?

 

Via het werkgeversportaal van LifeSight (MijnLifeSight) kunt u als als werkgever informatie ophalen en verstrekken over de pensioenregeling bij LifeSight. U kunt in het werkgeversportaal onder andere gegevens van uw werknemers in de pensioenregeling inzien, mutaties doorgeven en facturen en deelnemersrapportages downloaden.

 

Toegang krijgen tot het werkgeversportaal van LifeSight

 

U kunt alleen toegang krijgen tot het werkgeversportaal van LifeSight als u in onze administratie bent opgenomen als contactpersoon voor uw werkgever. Uw werkgever geeft dit door aan LifeSight bij de implementatie van de pensioenregeling. Uw werkgever kan dit ook op een later moment aan ons doorgeven – bijvoorbeeld als er een wijziging moet plaatsvinden.

Nadat wij u als contactpersoon hebben geadministreerd, ontvangt u een welkomstmail voor het werkgeversportaal van ons. Vanaf dat moment kunt u inloggen op het werkgeversportaal van LifeSight. Er zijn twee manieren om dit te doen, dit leggen wij hieronder uit. 

Er zijn verschillende manieren om in te loggen op MijnLifeSight.

Meer informatie over deze verschillende manieren staat hieronder.

Inloggen met eHerkenning

 

eHerkenning is een online methode voor bedrijven om veilig in te loggen op websites van (overheids)instanties, zoals de belastingdienst. eHerkenning is een zakelijke variant van DigiD: waar burgers DigiD gebruiken om veilig in te loggen bij (overheids)instanties, doen bedrijven dat via eHerkenning. Meer informatie kunt u vinden op https://www.eherkenning.nl/

 

Op het werkgeversportaal van LifeSight kunt u inloggen met eHerkenning. U heeft daarvoor een eHerkenningsmiddel van minimaal niveau 3 (EH3) nodig. 

 

Hoe vraagt u een eHerkenningsmiddel aan?

Op deze pagina vindt u meer informatie over het aanvragen van een eHerkenningsmiddel. U selecteert zelf een leverancier waar u uw eHerkenningsmiddel aanvraagt. Volg daarbij het stappenplan op de website van eHerkenning. Bij de aanvraag kunt u personen binnen uw organisatie machtigen die toegang moeten hebben tot het werkgeversportaal van LifeSight. 

 

Inloggen op MijnLifeSight met een eHerkenningsmiddel

Als u een eHerkenningsmiddel heeft, kunt u inloggen op MijnLifeSight. Dit geldt ook voor de eventuele gemachtigde personen binnen uw organisatie. 

 

Voorwaarde hierbij is wel dat u in onze administratie staat als contactpersoon voor uw werkgever. Dit geldt ook voor (andere) gemachtigde personen binnen uw organisatie.

 

Inloggen met eHerkenning doet u als volgt:

  1. Ga naar MijnLifeSight en kies voor inloggen als werkgever. 
  2. Kies dan de optie “Inloggen eHerkenning”.
  3. Volg vanaf hier de instructies op het scherm.

 

Hoe geeft u een wijziging in contactpersonen door?

Als u een machtiging voor eHerkenning hebt gegeven aan een persoon die nog niet bekend is als contactpersoon bij ons, geef dit dan dan door aan de Servicedesk van LifeSight via werkgeversdesk.nl@lifesight.com. Wij sturen u dan een formulier toe om deze persoon als contactpersoon op te nemen in onze administratie. Na verwerking van dit formulier sturen wij deze persoon een welkomstmail voor het werkgeverportaal van LifeSight. Vanaf dat moment kan deze persoon inloggen met zijn of haar eHerkenningsmiddel.

 

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord

 

Kunt of wilt u niet inloggen met eHerkenning? Dan kunt u voorlopig nog inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord van MijnLifeSight. 

 

U kunt uw gebruikersnaam en wachtwoord instellen door te klikken op het icoon in de welkomstmail van MijnLifeSight of door de onderstaande stappen te volgen.

 

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord doet u als volgt:

  1. Ga naar MijnLifeSight en kies voor inloggen als werkgever. 
  2. Kies dan “Heeft u geen eHerkenningsmiddel? Klik hier”.
  3. U komt nu in een scherm waar u uw gebruikersnaam en wachtwoord invult, daarna klikt u op “Inloggen”.

 

Instellen van two-factor authenticatie

Na het invoeren van uw inloggegevens wordt er om veiligheidsredenen gevraagd om een zogenaamde two-factor authenticatie op uw account in te stellen. Naast uw wachtwoord gebruikt u dan een tweede middel om u te identificeren. Bij MijnLifeSight betreft dit tweede middel een code in een Authenticator app die u op uw smartphone installeert. 

 

Inloggen met two-factor authenticatie is veiliger en verkleint de kans dat hackers toegang krijgen tot uw account en daarmee tot vertrouwelijke gegevens. Een kwaadwillende kan in dit geval niets met uw wachtwoord als hij dat in handen heeft gekregen. Om two-factor authenticatie in te stellen volgt u de stappen in het inlogscherm. 

 

Nadat u dit hebt ingesteld, kunt u vanaf dat moment alleen nog inloggen met two-factor authenticatie en niet meer met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord. 

 

Instellen van two-factor authenticatie verplicht vanaf 26 oktober 2021

Vanaf 26 oktober 2021 is two-factor authenticatie verplicht als u wilt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. 

 

Heeft u al een keer met eHerkenning ingelogd? 

Dan is het niet meer mogelijk om in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik dan opnieuw eHerkenning om in te loggen.

 

Is de link in de welkomstmail verlopen of bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

U kunt uw gebruikersnaam of wachtwoord opvragen door te klikken op “Gebruikersnaam opvragen” of “Wachtwoord opnieuw instellen”. 

  1. Ga naar MijnLifeSight en kies voor inloggen als werkgever. 
  2. Kies dan “Heeft u geen eHerkenningsmiddel? Klik hier”.
  3. U komt nu in een scherm waar u uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt opvragen.

 

Vul dan de gevraagde gegevens in. U ontvangt dan een email op het bij ons bekende emailadres met uw gebruikersnaam of een email om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Daarna kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord . 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb wel een eHerkenningsmiddel maar het lukt niet om hiermee in te loggen op MijnLifeSight?

Het is van belang dat het KvK-nummer in onze administratie overeenkomt met het KvK-nummer dat bij het eHerkenningsmiddel is geregistreerd. Daarnaast dient u als contactpersoon in onze administratie te staan om in te kunnen loggen op het werkgeversportaal van LifeSight. 

 

Informeer daarom bij LifeSight via werkgeversdesk.nl@lifesight.com welk(e) KvK-nummer(s) wij in onze administratie hebben staan voor uw organisatie. Ook kunnen wij doorgeven welke personen bij ons in de administratie staan als contactpersoon voor uw organisatie.

 

Lukt het daarna nog steeds niet? Probeer dan in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord van MijnLifeSight. Hoe dit moet leest u hierboven onder het kopje “Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord”.

 

Ik kan niet inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van MijnLifeSight?

Mogelijk is uw gebruikersnaam of wachtwoord onjuist. 

 

U kunt uw gebruikersnaam opvragen door op deze pagina te klikken op “Gebruikersnaam opvragen? Klik hier”. Na invullen van uw emailadres ontvangt u een mail met uw gebruikersnaam. 

 

Als u (ook) uw wachtwoord niet weet, kunt u deze (ook) opnieuw instellen door op deze pagina te klikken op “Wachtwoord opnieuw instellen? Klik hier.”  en daar uw gebruikersnaam in te vullen. U ontvangt dan een mail met een link naar een pagina om een nieuw wachtwoord in te stellen. Daar kunt u ook uw gebruikersnaam aanpassen.

 

Heeft u al een keer met een eHerkenningsmiddel ingelogd? Dan is het niet meer mogelijk om in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik dan opnieuw uw eHerkenningsmiddel om in te loggen.

 

Lukt het ook niet om in te loggen met de antwoorden op bovenstaande veelgestelde vragen?

Als u met de antwoorden op de veelgestelde vragen ook niet kunt inloggen, neem dan contact op met de Servicedesk van LifeSight via werkgeversdesk.nl@lifesight.com of via telefoonnummer +31 20 208 5107. De Servicedesk kan u helpen met het opnieuw instellen van uw gebruikersnaam en wachtwoord van MijnLifeSight.